22/3/11

Graphene 2011 - Bilbao

Permeteu-me un altre post no massa elaborat, per fer temps mentre me'n treballo algun de més interessant, per fer una mica de publicitat de la meva curta vida d'investigador. No és pas casualitat tampoc que fa una setmana parlés de l'apassionant món del grafè i de les moltes possibilitats que aquest nou material ofereix.

Tot va començar un matí de no fa massa, en el que vaig dormir el que solen dormir aquells que no tenen classe i que, per la resta, són pràcticament els seus propis jefes. Tenia una trucada d'un número extrany que va tornar a telefonar-me una mica més tard. Era el meu advisor i em volia dir una cosa que havia de ser més un premi que un marrón, però que aquesta apreciació variava de persona a persona.

Com us vaig explicar, el grafè té múltiples utilitats en el món en el que ens movem, i es pot fer servir per fabricar nanobateries, nanotransistors i/o nanoantenes. De fet, la gent d'aquí i Georgia Tech amb qui treballo, que no estan ficats en temes de bactèries i similars, treballen en aspectes que depenen bastant del grafè. Amb ànim d'expandir horitzons i donar-se a conèixer, aquesta gent va decidir provar sort i enviar alguna cosa a un megacongrès centrat en el grafè.

Van enviar un petit resum que explicava la seva recerca i objectius pel futur. Al ser acceptat, això els donava dret a poder presentar un poster en aquest event, que s'anomena Graphene2011, i està situat dins el marc d'una meta-coferència que engloba 6 conferències, un workshop i un punt de trobada amb empreses. Tot això al Bilbao Exhibition Centre.


Retornant a la trucada, el meu advisor em va comentar que els homes implicats en aquest poster, per les dates del congrés, estarien a la Xina assistint a un altre congrés molt més relacionat amb les telecomunicacions, i molt important en aquest món. I que, el següent a la llista era jo; si estava d'acord, aniria jo a fer acte de presència a Bilbao.

No em va costar molt decidir-me. Així doncs, de l'11 al 14 d'Abril estaré per terres basques, al Bilbao Exhibition Centre i barriades. Té pinta que serà una cosa molt enorme, donat que només en el congrés de Graphene hi ha confirmats 330 posters i una quarentena de ponències. A més a més, un dels dos premis Nobel que vaig comentar l'altre dia (Kostya Novoselov) farà una xerrada, a la que intentaré assistir.



Tot plegat molt interessant, atractiu, motivant, i sobretot... a gastos pagats.
Sergi

1 comentario:

  1. per fi!!!!!!!! noticia comunicada!! no sabia si podria aguantar mooolt de temps sense dir res de Bilbao!!!
    "En aquell punt de vida en que SI cobro...i a vegades tampoc pago, la spavilada marxa tb a Bilbao!!" jejejeje no podré assitir al congrès pk llavors em tocaria pagar moooolt, però segur que el Chechu m'xplika dia a dia el més interessant!

    ResponderEliminar